Onze geschiedenis – sinds 1932 onderweg
Voor de oorsprong van Mutsters Logistics B.V. gaan we terug naar het jaar 1932 , toen Frans Mutsters zijn eigen transportbedrijf startte in Zundert.
Frans begon zijn onderneming met een tweedehands bakwagentje, nadat hij eerst werkte met paard en wagen. Hij vervoerde voornamelijk groenten en fruit uit de regio naar de markt in Antwerpen.
Toen dit goed begon te lopen, verkocht hij zijn eerste wagen en kocht hij een trekker met oplegger. Al snel groeide het aanbod van vracht: naast groenten en fruit vervoerde Frans ook bouwmaterialen en vee – vooral vanuit de regio Limburg.
Na de oorlog begon het bedrijf verder te groeien. Er werden vier trucks aangeschaft (twee nieuwe en twee tweedehands), waarmee vooral fruit binnen Nederland werd vervoerd. Daarnaast kwam er steeds meer stukgoedtransport van en naar België bij.
In de jaren ’60 werd het bedrijf geleid door de zonen van Frans: Janus en Nis. In deze periode lag de focus op het vervoer van betondelen binnen Nederland en België. Het wagenpark groeide in de jaren ’70 door naar 25 trekkende eenheden.
Er werd geïnvesteerd in diverse soorten trucks en trailers, waarmee bouwmaterialen, beton, aluminium en vloerbedekking werden vervoerd – zowel binnen Nederland als naar België en Frankrijk.
In 1975 maakte het bedrijf een belangrijke omslag: de introductie van zeecontainertransport. Het begon met 20ft containers waarvoor speciale chassis werden aangeschaft. Later volgden ook 40ft containers, en oude huiftrailers werden omgebouwd tot containerchassis.
In de jaren ’80 bleef de vraag naar containertransport groeien. Dankzij een takel kon men containers efficiënt van chassis wisselen. In deze periode besloten de gebroeders het bedrijf te splitsen en ieder hun eigen weg te gaan.
In 1984 schakelde Mutsters vrijwel volledig over op containervervoer. De vloot werd uitgebreid met nieuwe trucks en trailers om de capaciteit te vergroten.
Vanuit de strategische ligging tussen Rotterdam en Antwerpen groeide het klantenbestand. In 1992 werd een gebruikte containerheftruck aangeschaft om containers direct van de trailer op de grond te kunnen zetten – een flexibele oplossing voor klanten.
In 1995 volgde een grotere heftruck in bedrijfskleuren, waarmee containers tot 35 ton konden worden verplaatst.
Door de toenemende vraag werd in deze jaren geïnvesteerd in diverse nieuwe trailers, waaronder combinaties waarmee 2x20ft containers tegelijkertijd aan het dock konden worden geladen.
Rond de eeuwwisseling groeide de vloot naar 50 trucks en 80 trailers.
In 2001 volgde de aanschaf van 10 multifunctionele chassis waarmee 20ft, 30ft, 40ft, 45ft én 2x20ft containers konden worden vervoerd.
In 2005 werd een nieuwe Kalmar containerheftruck aangeschaft, waarmee containers tot 40 ton in alle maten konden worden verplaatst. Deze machine is tot op de dag van vandaag in gebruik.
De economische crisis in 2009 bracht uitdagingen met zich mee. Het wagenpark werd teruggebracht naar 40 trekkende eenheden. Dankzij een trouw klantenbestand kon dit niveau worden behouden.
In 2019 werd opnieuw een schuifzeiltrailer aangeschaft, waarmee Mutsters ook weer actief werd in stukgoedtransport.
Vandaag de dag vervoeren we, naast zeecontainers, ook koeltrailers en schuifzeiltrailers in de Benelux, Duitsland en Frankrijk.
Met bijna een eeuw aan ervaring blijven we innoveren, investeren en bouwen aan duurzame relaties met onze klanten.
© Copyright 2025 | Mutsters Logistics. Realisatie website: Dlogic.nl